کد مطلب: 296393
همه يوزها را مي شناسند؛
جام ملت‌هاي آسيا| قطر در محاصره ايران/ ستاره‌هاي تيم ملي در سوق واقف!
تاریخ انتشار : 1402/10/27 11:07:21
نمایش : 172
هواداران حاضر در قطر ستاره هاي ايران را مي شناسند و درباره آنها صحبت مي کنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع‌رساني دانا؛ براي قطر که جام جهاني را با آن شکوه و عظمت برگزار کرده و عنوان بهترين جام جهاني تاريخ را ثبت نموده،  برگزاري جام ملتهاي آسيا يک شوخي بزرگ است. کشوري که حالا سوداي المپيک را دارد و برگزاري جام ملتهاي آسيا برايش حکم تفريح و دستگرمي را پيدا کرده. 

شور و هيجان فراواني که در جام جهاني وجود داشت، در جام ملت‌ها وجود ندارد که طبيعي هم به نظر مي رسد. در جام جهاني، خيابان هاي دوحه بسيار شلوغ بود و در متروها حتي جاي نشستن گاهي پيدا نمي شد اما حالا خيابان هاي دوحه خلوت است و آرامش خاصي در آن حکمفرماست. متروها هم همين شرايط را دارند و صندلي هاي خالي بسيار زيادي براي نشستن و رفتن به مسيرهاي مختلف وجود دارد.

البته همه جاي دوحه خلوت نيست و يکي از خيابان هاي بسيار شلوغ اين شهر، خيابان "سوق واقف" است که در واقع محله اي قديمي است که بازار در آن واقع شده. خياباني پر از ساختمان هاي قديمي که معماري اسلامي خاص و جالبي دارد و از ابتدا تا انتهاي آن ميز و صندلي جلوي مغازها چيده شده و مسافران در آن مشغول  صرف غذا و چاي و قليان عربي هستند. شايد تنها جايي که رنگ و بوي کمرنگي از جام جهاني در آن به يادگار مانده، همين سوق واقف است. جايي که به نوعي محل تجمع توريستها و  هواداران تيم هاي ملي مختلف است که در آن با صورتهاي رنگي و پرچم هاي تيم هاي کشورشان تجمع مي کنند، شعار مي دهند، آواز مي خوانند و رجزخواني مي کنند.

هواداران حاضر در سوق واقف اما در جام ملتها براي ما جذابيت بيشتري نسبت به جام جهاني دارند چراکه ستاره هاي ايران را مي شناسند و درباره آنها با ايراني ها صحبت مي کنند و حتي کري مي خوانند. 

هواداران أسيايي به ويژه قطري ها با بازيکناني مانند محمدحسين کنعاني‌زادگان، شجاع خليل زاده که در ليگ ستارگان قطر بازي مي کردند يا اميد ابراهيمي که در اين کشور هنوز بازي مي کند، آشنا هستند و از بازيکنان بين المللي کشورمان مانند مهدي طارمي و سردار آزمون هم شناخت کاملي دارند. يکي از هواداران عراق که به خوبي فارسي هم صحبت مي کرد، مي گفت هم طرفدار کشورش است و هم طرفدار ايران، چون در آبادان کار مي کند و مردم ايران را دوست دارد.

ستاره هاي ايران قطر را محاصره کرده اند و محبوبيت آنها بيشتر از همه است؛ حتي خود قطري ها!

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg